μνήμες αναμνήσεων

Σαν έκλεισα τα μάτια μου λίγο πριν λιώσω,λίγα λεπτά,ούτε μια στιγμούλα.

Σχηματίστηκαν μπροστά μου ολοζώντανες.Ήταν εικόνες,ήταν μνήμες,ήταν εγώ κάπως αλλιώς,ήσουν κι εσύ σίγουρα αλλιώς.

Τρόμαξα που μπορώ και κρατάω τόσο ζωντανά αυτά τα αποκτήματα του παρελθόντος.

Πετάχτηκα προσπαθώντας να τα σβήσω.

Μέσα σε δευτερόλεπτα ανεβοκατέβασα τα βλέφαρα με την ελπίδα πως δεν έφυγαν.

Ήταν εκεί,απρόσμενα ήταν εκεί και έμοιαζαν επικίνδυνα να καρτερούν την μνήμη μου να τα κρατήσει στην αγκαλιά της.

Μα πως να τα διώξω και πως να τα καταργήσω όταν στοιχειώνουν τις πιο όμορφες σκέψεις μου.

Πως να τα παγώσω ή πως να τα φέρω πίσω;

Φαντάζει αιώνες ο χρόνος που μας χωρίζει από την δράση στην ανάμνηση.

Δράσεις αποδράσεις ανάμεσα σε πιεσμένα λόγια και μαζεμένα «θέλω»,υπό την επήρεια άτυχων συγκυριών ή πετυχημένων συναντήσεων.

Μέσα στον εγωισμό μου και κοντά στην παράνοια σου,μέσα στα γιατί μου και πίσω από τα δεν ξέρω σου.

Η πράσινη φούστα,τα μάτια σου,οι άναρθρες λέξεις μου,τα χέρια σου,τα γέλια μου,τα τραγούδια σου.

Κολλάω και ξανακολλάω το ίδιο κολλάζ και κάθε φορά βρίσκω λόγο να το κάνω δικό μου από την αρχή,να το πιστέψω,να το χαρώ.

Είναι που έχει ανακατευτεί κάπου εκεί και το σ’αγαπώ και όσο καιρό και αν θέλω να το πω ίσως να μην μπορώ.

Και αν μπορώ μήπως δεν το θέλω από μέσα μου ή μήπως μου γύρισες την πλάτη ενώ κοίταζα την θάλασσα να αγριεύει.

Αγριεμένη ήταν και τότε η θάλασσα αλλά δεν μας πτοούσε γιατί εμείς ήμασταν πιο πολύ από αυτήν.

Δεν αντέχαμε λεπτό χωρίς φωνές και χωρίς τα μάτια μας να ταξιδεύουν στο υπέροχο ποτέ και στο τίποτε αλλά κυρίως στο πάντα που δεν ξεστόμισε κανένας μας.

Μου ‘ταξες ταξίδια και βόλτες και κρυψώνες και ψιθύρους,μα έλειψες πολύ,μου έλειψες όταν σε περίμενα και ήρθες όταν άρχιζα να ξεχνώ όλες αυτές τις αισθήσεις που είχα μαζί σου.

Πιο πολύ από όλα με τρυπάει κάπου μέσα μου,ίσως και ανάμεσα στα δάχτυλα μου,μα κυρίως στο στέρνο,με πονά που δεν σου είπα ποτέ κάτι παραπάνω.

Δεν σου άνοιξα ότι γεννιόταν μέσα μου,δεν εκφράστηκα ειλικρινά για όσα μου συνέβαιναν,δεν προσέφερα απλόχερα την αλήθεια μου και τώρα αυτό με ζορίζει κάπως.

Μου υπενθυμίζει ότι κάποιο τρένο έχασα και σε αυτό που ανέβηκα τώρα θα με πάει αλλού.

Όχι απαραίτητα κάπου χειρότερα,αλλά κάπου μακρυά,μακρυά από την πράσινη φούστα και τα μεθυστικά λόγια σου.

Με στοιχειώνει ξανά όλο αυτό που δεν κατάφερα,αυτό που άφησα ή με άφησε,και έμεινα μόνη σε μια άκρη του δρόμου να περπατάω μία κοντά στην θάλασσα και μία στα βράχια που χρόνο με τον χρόνο τα τρώει η αλμύρα.

Τι γίνεται κάθε φορά και τι όχι και γιατί πάντα ο παρονομαστής είναι ο ίδιος,μα και πως να διαλέξεις μες στο χάος που άφησες το εγώ σου,ή να διαλέξεις γιατί γυρνάς μόνη και γιατί στην διαίρεση πότε δεν βγαίνει υπόλοιπο.

Και πήρες μια δόση μοναδικότητας,καιρός ήταν.Έκανες αυτό που είχες πει πως δεν θα γίνει ποτέ και να που προέκυψε και έτσι όπως πας αρχίζεις να γυρίζεις και να κυκλώνεις τις παλιές εφημερίδες και τα μισοσκισμένα εισιτήρια.

Θέλω να μπορώ να θέλω να κοιτάω κατάματα αυτό που μου συμβαίνει και να τρέχω κοντά σε αυτό που πραγματικά με περιμένει. Όσες πόρτες και να κλείσω όλες θα ανοίξουν για διαφορετικό λόγο μέσα σε ένα πλαίσιο πραγματικότητας και ονείρου,όπως τότε που ονειρευόμουν με μάτια ανοιχτά και μαλλιά μπλεγμένα στα βότσαλα.

Βότσαλα και ήλιος,σκέψεις και ελπίδες.

Το νησί και η πράσινη φούστα,το γιατί και το σημείωμα στην πόρτα,τα αστέρια και μισόλογα.

Τα κλέβω όλα,και τα κρατάω μέχρι να ξημερώσει η μέρα της καταγραφής που όλα θα γίνουν ένα κουτί,ένα σπίτι,δέκα λέξεις,ένα βιβλίο,μέχρι εκείνη την μέρα τα έχω όλα εδώ μπροστά στα μάτια μου,πάνω στο γραφείο μου.

2 thoughts on “μνήμες αναμνήσεων

Σχολιάστε

