αν γυρνούσα πίσω τον χρόνο

Στιγμή δεν θα άλλαζα.

Τα ρολόγια και τα ημερολόγια να μου έδειχναν ώρες,μήνες ή χρόνια πριν. Τα ίδια θα διάλεγα να ζήσω, να νιώσω, να περπατήσω.

Αυτά τα ίδια που με έφεραν εδώ, να μοιάζω έτσι, στραβωμένη το πρωί, γελαστή το βράδυ.

Αυτά που με ταξίδεψαν μέσα από μονοπάτια λασπωμένα ή φωτεινά, και κύκλους ζωγράφισα με τα πόδια ή ευθείες με το νου, και λύγισα σε αγκαλιές γνώριμες ή ξάπλωσα σε κρύα πατώματα.

Όλα αυτά που με σχημάτισαν, περπάτημα δικό μου μου έδωσαν, και φωνή στα όνειρα μου να μιλούν και καρδιά να μεγαλώνει και να μικραίνει και να χωράει ότι το μυαλό ξεπερνούσε.

Αυτά που είδα, άκουσα, δοκίμασα και χάιδεψα και άλλα τόσα που ήθελα μα δεν κατάφερα να γνωρίσω. Τίποτα δεν αλλάζω.

Ή μεταξύ μας θα άλλαζα μερικά μικρά πράγματα. Να τότε θα του είχα πει πόσο πολύ τον θέλω, ή πάλι εκείνη τη φορά θα της είχα δείξει ότι την έχω ανάγκη, και ακόμα θα είχα φύγει νωρίτερα από την σχέση που ήδη είχε τελειώσει, θα χαμογελούσα λίγο πιο πολύ, θα ήμουν πιο ψύχραιμη, θα διεκδικούσα πιο ανοιχτά.

Αν είχα κάνει όμως όλα αυτά τα «θα» δεν θα ήμουν ακριβώς αυτή που είμαι τώρα.

Και με αγαπώ, ή τουλάχιστον προσπαθώ.

Αν δεν με αγαπώ πως να αγαπήσω άλλους; Κι αν δεν αγαπάς άλλους πως να μάθεις να αγαπάς και εσένα;

Ένα χρόνο μετά τελείως τυχαία αναρωτιέμαι το ίδιο πράγμα. Αν η αγάπη ξεκινάει από τους εαυτούς μας ή έρχεται από τους άλλους. Θυμάσαι; Αυτό σου έλεγα πέρυσι, σαν αύριο, είχες ξαπλώσει στα πόδια μου και μου εξηγούσες την ανικανότητα σου. Να τα βρεις με τον εαυτό σου, να αγαπήσεις και να αγαπηθείς.

25 κεριά θα σβήσω αύριο, και σαν ανάσα μου φαίνονται τα 25 χρόνια.

Ήταν πλούσια μα πέρασαν γρήγορα.

Γι’ αυτό να φέτος η ευχή μου είναι απλή: «ζήσε με αγάπη»

Θέλει αγάπη ότι κάνεις, ότι έχεις, σε ότι ελπίζεις.

Αγάπα για να αγαπηθείς.

ή καλύτερα «ζήσε με φως», το φως μπορεί να είναι και αγάπη, και η αγάπη θέλει φως.

Μα το φως είναι και πολλά περισσότερα.

ζήσε με φως

και ο θεός ας ρίχνει και χαλάζι

2 thoughts on “αν γυρνούσα πίσω τον χρόνο

Σχολιάστε

